Unspeakable Secret.

|

DANDELION
I had made a point today to be different.
 See things differently.
And to act differently.
0pss, missing satu huruf o pada 'to' tersebut.



Salams.

I like this song. Sebagai Teman by Dato Ct & KD. I did something wrong and Im feeling really bad. I sometimes fell I live in a world where is hard to find. I was recently experiencing many high moments in life. Maybe the truth might hurt sometimes. Everything was almost too good to be true. BUT I've learned that being honest with each other is the best possible way to grow.

I was happy. (Happy kah? tanya seorang Seri.)

I made a mistake. And I try to make sure that everything goes on the way its supposed to be. BUT somehow rather I let one thing slip off. What do I do? And I hate this feeling. When saying sorry is NOT enough? I have a problem with letting go the moment that has just past by. Letting go the fact that some things are just NOT meant for me to know. Letting go the fact I cannot simply know everything. Letting go the fact that Im not like anyone else.Its like one moment Im going through a situation.

And then, suddenly its over.











SERI:


[1]Its so easy for me to tell my self to relax. Hai Seri relax, u'll do just fine. Just relax. Why is it so hard to be relaxed then uhh? 


[2]I finally understood what true love meant. Love meant that you care for another's person happiness more than your own. No matter how painful the choices you face might BE.

[3]Thanks to Uncle Lee. Dandelion itu sangat CHANTEK! 



16 Kawan Seri:

YUS said...

Saya setuju yang [2] tu..

Kekadang, kita lupa bahawa setiap kesakitan yang kita korbankan untuk orang yang kita cintai itu sebenarnya INDAH. Kalau bukan hari ini, mungkin esok. Sabarlah.

Untuk Seri, jaga kesihatan yer sahabat. *___^

SERI said...

Yus:

Saya sedang melaluinya sekarang. DAN saya juga sedang membuang jauh kemarahan yang hampir menjadi benci kepada kasih dan sayang. Semoga Allah satunya HATI dengan rasa bersederhana, supaya segalanya seimbang sahaja. Stabil dari segi RASA apapun.

NOTA:
saya penggemar ROTI JALA yang saya lihat kat FB Yus tu.

Thanks Yus atas doanya. Letih sangat dengan rehat yang ditangguh. Otak sangat padat, badan juga sangat penat.

cimon said...

Mcm sedeyy pulak entry kali nie. Cimon taktau nak komen ape. Hmm.... carilah hati ketika membaca al-quran, bertemu hati ketika solat dan merinduinya ketika bertafakur mengingati hari2 terakhir di dunia yg fana ini. Moga Allah penuhi hati ini dgn Iman dan kasih sayang yg baaaanyak utk banyak perkara. Hik3(^_^)

.: S.A.Y.A :. said...

Kak,

Life doesn't always be like we want it to be...
Everything happened for a reason...
Allah THE GREATEST...
HE's plan is THE BEST...

"Dan apabila sesuatu itu tidak menjadi seperti yang dirancang, selalu kuatkan hati - manusia merancang dengan cita-cita sedangkan Allah merancang dengan Cinta-NYA.."

Kasih sayang itu sebenarnya lebih berharga daripada sebuah pengorbanan. Pengorbanan tidak akan hadir tanpa kasih sayang. Pada siapa-siapa juga. Allah mengaturkan tiap sesuatu juga kerana kasih sayang-NYA. Berhidup dengan kasih sayang, menambah manis dalam kehidupan.

Tiap manusia itu punya rasa yang sama, cuma jalan kita berbeza. Ujian tak sama, tapi kadarnya telah DIA janjikan bahawa kita mampu menempuhnya. Itu keadilan DIA yang perlu kita percaya. Yang paling perlu dalam berhidup yang bukan seorang di dunia ni ialah, memahami jalan orang lain. Walau memahami itu bukanlah sama dengan mengalami, setidak-tidak kita mengerti...

Senyumlah dengan banyak. Senyuman itu pemanis rasa, mereda hati. Its ok to cry when we r sad. But when da tears dry, it's time 2 be strong n move on. Let bygone be bygone. Mengenang telalu banyak, bermain dengan rasa terlalu banyak juga tak bagus untuk hati dan diri. Marah jangan lama, sedih biar sekejap - keduanya tidak akan mengubah sesuatu yang berstatus 'telah terjadi'. Tenang. Atur hari-hari yang seterusnya dengan harapan yang lebih baik dan perancangan yang lebih molek. Sama ada berlaku seperti yang dirancang atau tidak - serah pada DIA. DIA sebaik-baik penentu. Hidup ini indah. Apa saja, pelbagai rupa dan cara - ujian itu nikmat. Lalui dengan tenang. ALLAH tak kejam...

TENANG + SABAR = BAHAGIA...

p/s : Kelas pavlova secara online. Resepinya ada di telukhati. (^__~)v

SERI said...

CIMON:

Sekadar menzahirkan sahaja. Bila menulis beremosi bahasa pun jadi lain macam. Selebihnya doakan ya. Hidup dengan Masam Manis. Barulah seni.


Cikgu Misz:

Tiap manusia itu punya rasa yang sama, cuma jalan kita berbeza. Ujian tak sama, tapi kadarnya telah DIA janjikan bahawa kita mampu menempuhnya. Itu keadilan DIA yang perlu kita percaya. Yang paling perlu dalam berhidup yang bukan seorang di dunia ni ialah, memahami jalan orang lain. Walau memahami itu bukanlah sama dengan mengalami, setidak-tidak kita mengerti...

Sangat suka yang ini. Lampu merah dengan lama. Sebenarnya, kisah dalam entri ini kisah BARU BERMULA. Nanti kita kongsikan. Mohon doanya.

Misz, Pavlova tu sesungguhnya kelihatan sangat bergula ya. Ala2 gula kapas tu tak rasanya?

YUS said...

Seri,


Semoga ketenangan datang selepas ini.
Jika boleh ditepis perasaan marah tu, tepis la sekuat hati.
Sesungguhnya marah itu datangnya bersama syaitan!
Semoga hilang 'kesakitan' kamu.


Saya sentiasa 'on'.. buzz saja jika mau 'berbicara'..
Saya sayang kamu lillah.. (cozy)

YUS said...

Lupa tentang ROTI JALA tu.
Ada jodoh untuk bersua, dan jika berkesempatan akan saya buatkan untuk kamu!

^_^

SERI said...

Yus:

Saya sentiasa 'on'.. buzz saja jika mau 'berbicara'..
Saya sayang kamu lillah.. (cozy)

Ayat kamu tu buat saya macam nak menangis. Tahu tak sekarang ni, akibat pelbagai ubat perlu saya telan setiaphari dari beberapa hari lepas dengan cuaca berjerebu saya jadi sakit tekak suara jadi 'seksi' gitu.

InsyaAllah. Saya dah bersedia. Marah, semua orang boleh marah. Semoga kesempatan sekali lagi ni untuk dia dan untuk saya, BERBEZA. Saya hanya berpegang, PAST IS PAST.


NOTA:
InsyaAllah. Saya memang suka makan roti jala. Ada orang maklum tentang ni. =)

SERI said...

PESAN:
Yus dearie, ambil sahaja 'Hati Berbisik' tu. Ianya hanya sebuah perkongsian RASA. Terima kasih atas doanya.


Nanti kongsikan Laksa Sarawak pulak ya.

YUS said...

InsyaALLAH.

Akan dijadikan entry khas nanti!
Terima Kassih ye Seri!


Sekali lagi, jaga kesihatan kamu, kerana ia sangat berharga.

SERI said...

Yus:

Saya akan menjengah ke 'rumah' kamu nanti. Malam2 syahdu baru seronok.

InsyaAllah Yus. Terima kasih sekali lagi atas doanya.

Lee said...

Hi Seri, glad you suka tu dandelions.....they are also taken for its herbal and medicinal values, but at the same time it's pollen one of the causes for hay fever allergies in Canada.

Reading your posting I will say, live your life with no excuses, love with no regrets.
We enjoy warmth because we have been cold. We appreciate light because we have been in darkness.
By the same token, we can experience joy because we have known sadness.

Seri, you stay easy, and keep a song in your heart.
Lee.

cimon said...

Komen2 sume mcm entry. Bestnyee...

p/s: Seri, teruskan menulis k! (^_^)

SERI said...

Uncle Lee:

Saya sangat sukakan Dandelion dan kejadiannya. Wah, suka bila uncle mula berbahasa. Bagus. Perkembangan positif.



Cimon:

InsyaAllah. Saya selalu update bila saya stress sedih dan hepi. Yang penting ada masa terluang. Tq Cimon.

.: S.A.Y.A :. said...

InsyaAllah kak... Kongsilah jika sudinya ada... Mis lebih suka memilih jawatan 'pendengar' berbanding 'tukang cerita'... Maka, lebih suka mendengar berbanding bercerita... Tapi bila sudah mendengar, jarang tiada respon. Responnya, hmm maaflah... kadang-kadang menusuk rasa juga... huhuhu... Jujur itu lebih bagus kan? Oh...pavlova tu tidaklah manis mana... resepi di 'telukhati' tu adalah resepi sesudah men'derhaka' dengan tok guru baking-baking kerana si tuan tanah telukhati tidak berminat dengan manis yang terlalu... cubalah... campak2 saja, ikut suka... bikin dengan rasa kasih sayang, pasti jadi juga...InsyaAllah... hehe... (^___~)v

SERI said...

Misz:

InsyaAllah. =)

Post a Comment

Salams. Dear U...

Right is right, even if everyone is against it; and wrong is wrong, even if everyone is for it.




(^_^)